JóAutók Garancia
Gyakran ismételt kérdések a JóAutók Garanciával kapcsolatban
1.) „Mi az a JóAutók Garancia?”
  • A JóAutók 12 hónapra / 20.000 km-re szóló kiterjesztett garancia biztosítása
  • mely kifejezetten csak a JóAutók.hu partnerkereskedéseinél elérhető
  • olyan magas színvonalú műszaki tartalommal, ami eddig csak a gyári garanciaprogramokban volt elérhető
2.) „Mit jelent, hogy a használt autós piacon elérhető legszélesebb körű műszaki lefedettséget biztosítja a JóAutók Garancia?”
  • Használt autó mellé – a gyári garanciákat leszámítva – eddig csak korlátozott műszaki tartalommal bíró garanciatermékeket választhattak a vásárlók Magyarországon, melyek az autók alkatrészeinek csak korlátozott körét vonták a garancia hatálya alá.
  • A JóAutók Garancia hozzájuk képest jóval magasabb színvonalú – gyári garanciatermékekkel gyakorlatilag megegyező – műszaki tartalommal rendelkezik, ami egyedülálló a magyar márkafüggetlen használt autókereskedelmi piacon.
  • A JóAutók Garancia műszaki tartalmát a Real Garant biztosítja, az a több európai országban (köztük Magyarországon is) piacvezető garanciabiztosító, aki sok más partnere mellett itthon a Magyar Suzuki Zrt., a BMW Premium Selection vagy a Mercedes-Benz Certified programok garanciatermékeit is szolgáltatja.
3.) „Mely alkatrészekre terjed ki a JóAutók Garancia?”
  • Minden fixen beépített mechanikus, elektromos, elektronikus, pneumatikus és hidraulikus szerkezeti elemre
    • amelyek nem tartoznak a kopó-forgó, vagy egyéb módon rendszeresen elhasználódó alkatrészek közé.
  • Egy mai modern autó esetében számokkal kifejezve:
    • a nem mozgó alkatrészek mintegy 80%-a
    • a mechanikus és elektromos alkatrészek mintegy 90%-a
  • Mi az, ami nem tartozik ide:
    • stabilizátorok, üzemanyag, vegyszerek, hűtő és fagyálló szerek, hidraulika folyadék, olajok, zsírok és egyéb kenőanyagok, szűrők, kárpitozás, rozsdásodás miatti hibák, lakkhibák, gumiabroncsok, felnik, fékbetétek, féktárcsák, ablaktörlőlapát, kuplungnyomólap, kuplungtárcsa, nyomtáv rudak, futómű rugók, vagy a futómű lengéscsillapítója.
    • A teljes listát a garancia feltételei részletesen tartalmazzák.
4.) „Miért nincs mindegyik JóAutók-os autóhoz JóAutók Garancia?”
  • Azon dolgozunk, hogy legyen. Ám a garanciabiztosítás kiterjesztése a JóAutók teljes hirdetési állományára egy komplex és időigényes folyamat, ahol a Kereskedőknek, a Garanciabiztosítónak, a Márkaszervizeknek és a Jóautóknak sok mindenben meg kell állapodnia.
  • Csüggedni azonban nem kell: csak idő kérdése, és előbb-utóbb minden JóAutókon hirdetett autó JóAutók Garanciával is elérhető lesz.
  • Addig is: ha egy autón nincs kint a JóAutók Garancia logó, attól még kérdezz rá nyugodtan a kereskedőnél: lehet, hogy a hiány csak átmeneti, pl. a kötelező állapotfelmérés még folyamatban van.
5.) „Miért fizessek Garanciális autóért, amikor a kereskedés úgyis vállalja a szavatosságot?”
  • A garancia és a szavatosság közötti legfőbb különbség, hogy a szavatosságot a PTK szabályozza, a garancia pedig egy szerződéses jogviszony az érintett felek között, és a szavatosságnál bővebb lehetőséget biztosít a vásárlónak a felmerülő problémák esetében.
  • Ennek megfelelően szavatosság esetén nincs alkatrészre bontott pontos megfogalmazás, hogy mely alkatrészek esetén kell a kereskedésnek az ügyfél felé helyt állni, garancia esetében viszont pontosan meg van határozva a garancia alá vont alkatrészek köre.
  • Különbség van az időtartamok tekintetében is: a szavatosság időtartama fogyasztói szerződések esetében 0,5+0,5=1 év, ahol az első félévben a bizonyítási teher a kereskedőn, a második félévben pedig az ügyfélen van, a Garancia futamideje pedig – jelen esetben – egy év, viszont a bizonyítási teher mindvégig a kereskedőn van.
  • A legfontosabb különbség azonban, hogy a szavatosság az eladáskor fennálló rejtett hibák „ellen véd”, a garancia esetében viszont nincs ilyen megkötés.
  • A JóAutókon hirdetett autók esetében rejtett hibákból van a legkevesebb.
    • Ha elromlik valami, az a leggyakoribb, hogy a JóAutókos kereskedő egyáltalán nem is tudott róla, vagy – ami a vevő szemszögéből még rosszabb – a hiba nem is állt fent az eladáskor.
    • Ilyenkor – pláne nagy összegű javítás esetén – jön a kényelmetlen huzavona, netán a vita meg a bizonyítás, legrosszabb esetben pedig az igazságügyi szakértő és a pereskedés. Ezzel együtt pedig jön: a kötelező „zsebbe nyúlás” – mindkét fél részéről.
    • Ráadásul még a részletekben is meg kell állapodni: egy elfőtt motor esetén vita tárgyát képezheti, hogy motorfelújítás, vagy motorcsere legyen a megoldás, utóbbi esetben új motor, vagy bontott motor, új motor esetében ki hogyan állja a költségeket, hiszen az autót használt motorral vetted, stb-stb.
    • Garanciális autó esetében ezt mind elfelejthetjük. Ha egy garanciális alkatrész elromlik, mindent a Garancia fizet a szerződésben rögzített feltételek szerint.
  • Éppen ezért a Garancia kicsit olyan, mint a Casco, csak nem a balesetek, hanem műszaki meghibásodások ellen véd.
  • A JóAutók Garancia a garanciaidőn belül
    • korlátlan számú alkalommal
    • alkalmanként maximum bruttó 1M Ft összeghatárig
    • MINDEN garanciakörbe eső javítást és cserét fedez
    • alkatrészestől és munkadíjastól
    • a Casco-hoz hasonlóan alkalmanként 50.000 Ft-os önrésszel.
6.) „Akkor most mit csináljak?”
  • Ha biztosra akarsz menni, keresd a JóAutók Garanciát.
  • Ha van időd / kedved / energiád a vitás szituációkat a szavatossági jog keretében rendezni, bátran válassz szavatossággal védett autót
  • Ennél lejjebb azonban ne add: ismeretlen eladótól, binakó szerződéssel, szavatosság nélkül használt autót venni továbbra is TILOS.
Bármilyen további kérdés esetén fordulj hozzánk bizalommal a segitunk@joautok.hu címen!
Jó vásárlást kíván:
A JóAutók csapata